Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu

Posted by on Mar 21, 2017 in Nie tylko pieniądz |

Kolacja jako ważny punkt w diecie

Kolacja jako ważny punkt w diecie

Kolacja pełni bardzo ważną rolę w odchudzaniu. To ona podtrzymuje metabolizm i pomaga dobrze wypocząć. Dzięki odpowiednio zbilansowanej i lekkiej kolacji, wspierana jest nasza dieta i regeneracja. Kolacja na diecie powinna opierać się na pewnych jasno określonych zasadach.

1. Małe ilości.
Zbyt duża ilość posiłku sprawi, nasz sen będzie złej jakości, obudzimy się niewyspani, Organizm w nocy musi odpocząć, dlatego to ważne, by wieczorny posiłek był łatwostrawny. Bez obaw o sylwetkę możesz pozwolić sobie na jedzenie produktów bogatych w białka. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystywanie do stworzenia kolacji takich produktów jak: twaróg, chude mięso i ryby, a także jajka.

2. Nie jedz zbyt wcześnie ani zbyt późno.
Dużo osób chcących stracić szybko wagę, zupełnie rezygnuje z kolacji lub je ja bardzo wcześnie. Zbyt wczesne jedzenie kolacji może sprawić, że w nocy obudzisz się głodny i nie powstrzymasz się przed nocnym podjadaniem. Zbyt późna kolacja to gwarantowane problemy z zaśnięciem, oraz słaba jakość snu. Kolację najlepiej jest zjeść mniej więcej 2-3 godziny przed zaśnięciem.

3. Dostosuj kolację do swoich potrzeb.
Rodzaj kolacji zależy często od naszych preferencji, a także schorzeń z którymi się borykamy. Jeśli masz na przykład problemy z zasypianiem zatroszcz się o dobre źródła magnezu w ostatnim posiłku. Zdecydowanie należy zrezygnować z herbaty, ponieważ jest napojem pobudzającym.